Wednesday, February 27, 2013

Perginya Ummi meninggalkan kesan yang amat mendalam


arwah Ummi 2 dari kanan,



Assalamualaikum semua, saya doakan semoga pembaca blog ni sihat2 belaka amin...

Tanggal 22 Februari 2013, pukul 1.30pm, kami telah kehilangan sahabat atau lebih dikenali sebagi ummi dikalangan kami semua. Arwah pergi mengejutkan kami semua, kami dpt whatsapp di subuh hari mengatakan arwah kena heart attack dan berada di ICU KPJ Kajang. Kelu dan mula resah dihati, bila sampai office ckp dengan kawan2 tengahari waktu lunch nak pergi melawat tapi dalam pukul 11 pagi dapat perkhabaran arwah dah nazak, anak arwah merupakan pelajar di tempat saya bekerja ni sms mengatakan ummi tinggal 10%, Allahuakbar menitis-nitis airmata ketika dpt perkhabaran itu. Pukul 12 tengahari kami semua bergerak ke KPJ, Allah permudahkan perjalanan kami tak ada jammed dan senang mendapat parking. Sampai di sana ramai rakan2 sekerja telah menanti di depan pintu ICU yang mana ketika itu menanti giliran untuk menatap arwah untuk kali terakhir. Saya dapat mencium dan menatap arwah sepuas-puasnya buat kali terakhir. Dalam pukul 1 lebih Dr memanggil suami arwah untuk memberitahu arwah tidak dapat diselamatkan. Innalillahiwainnahirojiun, ummi pergi buat selama-selamanya meninggalkan suami, anak-anak seramai 5 orang dan kami semua.

Ummi yang saya kenal selama 8 tahun bekerja ini adalah sangat2 tegas dan ikhlas membuat sesuatu pekerjaan dan selalu bersedekah, kalau arwah ada jual apa2 barang arwah selalu bagi discount tidak pernah menjual barang2 tu mengikut harga di katalog, kalau ada buat makan2 walaupun kami dah berpisah department arwah mesti bawa makanan untuk jamuan kami..Terlalu banyak kenangan arwah bersama kami tak tertype dibuatnya. Dengan izin Allah beri saya peluang untuk berjumpa dengan arwah di minggu terakhir arwah, arwah sempat beri pesanan dekat saya dialog nye macam ni la lebih kurang "lin saya nak pesan dgn kamu ni, saya tengok kat FB selalu goreng kangkung, kalau nak goreng kangkung atau sayur2 lain rendamkan dulu dengan air garam selama 20 minit bagi ulat2 keluar, sebab saya ada terbaca dr Filipina terjumpa lintah2 dalam perut patient bila dikaji orang tu makan kangkung tu tak basuh bersih". Ye Ummi saya akan ingat pesanan Ummi tu sampai bila-bila.

Saya dah tak boleh type airmata dah meleleh ni sampai hari ini masih ada yang sudi memberi wang sumbangan kepada arwah, memang murah rezeki arwah,  ramai orang datang menziarah arwah dari rumah sampai ke liang lahad, bertuahnya Ummi.Saya akan rindu ciuman dan hug dari Ummi.....

Ummi semoga roh mu dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang yang beriman dan beramal soleh. Al Fatihah.



2 comments:

Rinna said...

Takziah buat keluarga arwah.. Al-Fatihah..Moga rohnya ditempatkan bersama² org2 yang beriman..aaaminnn

Ibuhani said...

alfatihah........ :(((((