Wednesday, June 30, 2010

Bila Dapur Berasap kembali

hehehehe tengok tajuk pun you all da boleh tangkap, almaklum la cuti sekolah 2 minggu hari tu anak2 telah di poskan ke Klang, jadinya setakat 2 tekak nak makan tak perlu la masak2 nnt tak abis sayang kan hahaha alasan terbaik punya.

Last weekend saya dapat ilham masa sidai kain ternampak bulan penuh terus teringat ketam org dulu kan cakap bila bulan penuh isi ketam penuh heheehe betul ke tidak tak tau la, so pagi ahad saya gigih ke pasar untuk mencari ketam mula2 dah hampa sebab gerai yg tempat saya beli tu dah abis, nasib gerai sebelah ada lagi, terus beli, biasala kalau ketam saya suka masak lemak cili api, terus beli bahan-bahan dalam kepala da plan nak masak apa bila balik rumah dan hasilnya adalah seperti di bawah

masak lemak ketam cili api, ni saya masak style negeri sembilan tak yah letak bawang memang sedap cuba la cuma letak serai, cili api dan kunyit hidup je

sayur campur wajib letak cendawan sebab si kakak tak makan sayuran yg lain

telur dadar request from my hubby tiba2 dia teringin nak makan

ayam goreng untuk anak2.

seronoknya dapat makan ramai-ramai. weekend yang terbaik untuk kami sekeluarga.


6 comments:

Kniedaz said...

sedap tu makan ramai2..tak makan ketam tapi kuah lemak tu mesti sedap..hehe

Unknown said...

salam....

waw , dah lama tak makan ketam ...terlioq tengok masak lomak cili api tu ...

naper tak jemput sama..he he he

danishahumaira said...

uii rugi kak kniedaz hehehe, ala biasa je kak sedap kat tekak keluarga saya hehehe

kak ummi huhuhu msk sikit je

PuTeRi BoNgSu said...

ALAMAKKK!!!!
tgk ketam teringat kt amien. dia request dr tgh bulan ari tu.tapi x beli2 lg.sabtu nilah..hahaha...

syariza09 said...

da lama tak mkn ketam

danishahumaira said...

pu3 sila la beli sebelum berpantang kang ada yg meleleh tgk ketam masa bersalin,

syariza saya pun da lama tu yg teringin sangat tu