Monday, April 11, 2011

Pecinta buku

Siapa ek pencinta buku ni tentula anak-anak kami, ikut sapa ek of course omak eh, sebab aku memang suka baca buku, masa zaman aku dulu mana la ada kedai buku mcm sekarang ni, pegi la perpustakaan awam, bila dah meningkat dewasa aku lagi berminat membaca novel-novel cinta ahaks tapi bila anak-anak dah bersekolah ni dah jarang beli, sekarang sifat aku yang suka baca buku dah tumpah kepada anak-anakku. Yang kakak suka baca buku bersiri dan komik now dia tengah kumpul wimpy kids diary, yang adik more to malay book especially keluaran PTS publisher dan majalah upin ipin, ana muslim. Tak kisah la kan asal diorang suka membaca.

Seronok tengok diorg suka baca buku, aku selalu cakap banyak membaca luas pengetahuan sikit sebanyak dapat bantu diorang dalam pembelajaran. Tapi nak beli buku tiap2 minggu tak de la kan at least sebulan sekali, kitorang cakap dengan diorang kami akan beli kan diorg satu buku seorang tapi kalau diorang nak beli lebih diorang kena kumpul duit huhuhu for the same time dapat la diorang belajar untuk berjimat belanja tak de la abiskan duit belanja yang kitorang bagi hari-hari kan.

ini la hasil sebulan sekali aku rasa worth it dari beli permainan, ni my opinion ye

lepak jap melepaskan lelah see tak sabar-sabar nak baca buku kan itu la anak-anak kami

Tak sabar nak tunggu weekend ni misi mencari buku-buku lagi



No comments: