Tuesday, July 7, 2009

Cerita Orang Kahwin 25-27/6/2009

Dah lama dekat 2 minggu tak de masa nk upadatekan. Saya dan suami telah ambil cuti dari hari Jumaat untuk rewang. Pak cik n makcik suami saya ni telah banyak menolong kami terutama masa arwah emak mertua dan anak saya meninggal dulu rumah diorang la kami gunakan untuk mandikan dan kapankan jenazah serta kenduri arwah. Saya rasa ni la masa yang terbaik untuk membalasa jasa mereka lagipun mereka berdua ni dah tua anak dua orang je. Jom layan gambar2 kat bawah ni
datang pagi Jumaat tu tuan rumah suruh basuh telur, 1800 biji bayangkan dari pukul 9am-12.30pm rasa kitorang dah bau telur dah

kopek ikan bilis pulak nasib baik lepas solat Jumaat orang kampung datang untuk rewang, so selamat ler
acara wajib membungkus door gift untuk para tetamu, ada bermacam2 bungkusan ye, tuan rumah suruh saya lead bahagian bungkus membungkus ni, ada bungkusan kena masukkan bahulu, ada yang kena masuk maruku ada bungkusan yang masuk muffin, hampir kompius, yang saya bungkus tu untuk pihak pengantin perempuan kena masuk wajik pulak tu mata da berat penat wei dari 9 pagi
emak pengantin kiri bersama tukang masak
he he he action je tu tengah kacau santan untuk buat tahi minyak untuk rendang daging
sebahagian bungkusan yg telah siap di bungkus, siap dibungkus pukul 3 petang sabtu, rasa lenguh pinggang ni
hiasan meja pengantin
pengantin di arak
time untuk makan beradab
sebahagian tetamu yang hadir, ada 10 khemah, 10 khemah tu penuh. Dianggarkan dalam 3000 orang yang hadir ke majlis perkahwinan ini, letih beb senyum dari pagi sampai petang nama pun penyambut tetamu kan, sapa lagi nak kahwin lepas ni.....

4 comments:

Ibuhani said...

wah...ni jd org kuat kendurilah ni....he..he..ke melabur utk kenduri anak2 kahwin lak..ha..ha,,

danishahumaira said...

lama lagi tu kak ani oi,

PuTeRi BoNgSu said...

wahhhh suka nmpk pegang telo...wakaka

danishahumaira said...

oit pu3 aku tau ler smlm anniversary ko he he he