Friday, September 9, 2011

2 Syawal 2011

Ok sekarang kita cerita raya ke 2,

Kitorang pakat turun Muar rumah adik abah tak tidur pun sana balik hari je, gerak pukul 9 pagi berhenti kat hentian dengkil untuk sarapan nasib baik tak berenti rnr seremban ramai orang, masuk je nilai dah mula jammed sampai la Senawang lepas tu clear, adik aku ajak berhentik rnr ayer keroh dia mengantuk berenti la lagi kat ayer keroh. dalam 1/2 jam rehat gerak balik alhamdulillah jalan clear. Bila nak masuk tol pagoh umangai jammed ko adoi terperangkap almost 1 hour jugak la itu dekat tol je, rupa2nya TPM buat open house no wonder la, last2 dalam pukul 2 sampai la rumah mak cik kami.

Kebetulan sampai akak abah aku anak beranak tengah makan tak sangka pulak jumpa kat situ, sebab tak plan pun, jadi bertambah meriah la, makcik aku sajikan asam pedas ikan tenggiri, sambal tempoyak dgn ulam2, daging masak kicap, sepupu aku lak masak laksam perghhh dah lepas mengadap jammed dapat makan fuh nikmat.

lepas tu dah rehat2 pukul 4 kitorg gerak ke kubur arwah nenek n atok aku, aku tak dapat g sbb tengah bercuti jd pandang je la dari jauh diam tak diam hampir 22 tahun diorg meninggalkan dunia yang fana ni. Al-Fatihah..

Balik kitorg ikut Melaka fuh ramai nya orang yang lagi best bila lalu kat zoo ramai orang kita beraya kat situ terdetik jugak kat hati eh diorg ni tak raya ke, hrmm ragam orang kan. Keluar dari ayer keroh jalan clear tapi bila sampai senawang oooi jammed lagi sampai ke nilai ko fuh letih duduk dalam kereta, kitorg amik keputusan balik rumah aku kat nilai, suruh diorg mandi2 n rehat sambil tu aku masak la apa yang ada kat dapur tu kan. Aku masak sambal sardin, ikan kembung goreng taucu, ikan tamban goreng, telur dadar, hehehe licin licau kesian dorang sampai aku masak lagi nasi tapi lauk da habis sbb aku tak top up apa2 lagi kat dlm peti ais.

Itu la cerita raya ke 2 kami, sekarang layan la gambar2 kat bawah, tak banyak amik pun sebab kefenatan menempuh jammed.

ni kat ayer keroh lepak kat BR sejuk sikit, aku still kekal dengan warna merah tp kali ni white n red

menikmati ice cream yang sejuk ketika cuaca panas

yb

ha tengok tu punya la panjang

sampai je terus ngap

mak macam biasa bila amik gambar je wat2 tak pandang camera

kubur di jalan bakri yang menempatkan arwah atok n nenek serta saudara mara aku yang lain. Al-Fatihah untuk mereka

di akhiri dengan jammed di senawang

lepas ni update citer2 lain tp still dalam mood raya lagi hope korang tak bosan hehehhee.


No comments: