Wednesday, September 7, 2011

Sehari sebelum hari raya

sehari sebelum raya aku sefamily dgn family makcik berkumpul masak kat rumah katering makcik aku untuk masak menu hari raya. Menu hari tu nasi beriyani, daging beriyani, kambing kuzi, rendang ayam kampung, ketupat palas (request by kakak, sbb cucu nenek n atok turutkan), ketupat nasi, kuah kacang.

Dari pukul 9 pagi sampai la pukul 5 petang conceng conceng kat dapur tu letih ok, aku tak la sampai ke petang sbb migrain aku jeles tengok aku dan dan tu la nak serang haish siyes makin lama makin berat last2 lepas solat zohor aku pun tidur, bangun2 aku tengok diorang dah siap2 packing malu disitu hahahaha, tapi kepala masih berat lagi tak sabar nak berbuka nak makan ubat, malam tu jugak pergi ke bangi untuk ambil ubat migraine kenapa ke bangi sebab kat bangi je bole bagi ubat immigrant tu aku dah tak boleh makan cafergot tu tak jalan pun kalo makan pil tu, immigrant je yang boleh.

ok melalut lak jom la tengok apa yang aku snap hari tu

Chef la konon tukang kacau je heheehe, chef yg bebenornya tu yg baju kuning

ketupat yg sangat lembut sedappppppppppppppppp

ketupat palas habis ko separuh dlm perut kakak, tak tau la sejak bila dia suka kat ketupat palas ni

rendang ayam kampung yang marveles, raya pertama petang dah habis

itu je yg sempat aku snap yang lain tak sempat gara2 migrain hrmmm....

2 comments:

atty's said...

selamat hariraya..sedapnya ketupat palas.

danishahumaira said...

selamat hari raya kak ti, hehehe mmg sdp dpt lak cicah dgn serunding perghh..