Wednesday, February 4, 2009

Cerita ikan & sotong

assalamualaikum wbt,

Memandangkan lauk-lauk di peti ais ku makin susut, jadi minta ihsan husband pergi pasar malam, fuhh nasib baik mood rajin dia datang he he he. Tentang beli-beli ni aku tak takut sangat sebab dia pandai memilih. Balik tu aku tengok la apa yang dibeli jadi jom tengok gambar kat bawah ni
ikan n sotong ni aku da siap siang and cuci

sambil menyiang tu aku tanya la husband berapa harga sekilo ikan selar ni, hampir terlepas pisau di tangan apabila mendengarnyer RM 13 sekilo gila betul, sotong pulak rasanya tak sampai sekilo sebab tengok ada dalam 8 ekor je itu RM 10 so campur dengan ikan RM 14 jadi rm 24 untuk 2 lauk sahaja. ishh ini kena masak sedap-sedap dan abiskan kalau tak sayang dah la mahal. Bila fikir-fikir balik melampau jugak dorang ni itu belum tanya ikan tenggiri, ikan merah baru ikan kecik-kecik macam tu dah mahal, sotong tu memang la tak pernah yang murah pun, takut nak beli sampai sekilo. Hai ikan-ikan nak masak apa malam ni nampak gaya masak kicap la kot he he he mudah dan senang.

1 comment:

MummYaqeen said...

betul2.. susutla akaun nak menyimpan saya utk tuutttt.... hehe ikan mahai benar...