Saturday, January 29, 2011

ermm sakit lagi


Salam semua hope semua pembaca blog ini sihat2 belaka ye. Ingat tak last year hujung bulan 12 saya sakit ingatkan itu la penutupnya, rupa2nya utk tahun baru 2011 ni tak sihat lagi. 22 January yg lepas saya dimasukkan wad disebabkan acute migrain. Migrain pun kena masuk wad kan, Dr pakar cakap saya dah immune dgn ubat migrain kena jab pun still tak hilang migrain, jd dgn paksa rela terpaksa la bwk diri ke hospital, mula2 dah happy wad penuh mmg bersyukur sangat tetapi sekejap je nurse bagitau pukul 4 petang kosong hrmm tak dapat elak masuk je la, kang kat rumah pengsan ke pitam ke tak pasal2 kan.

Dr nak pantau my migrain, jd Dr bagi ubat yg high dose, if saya response dengan ubat tu maknanya migrain la if tak response something wrong with my brain, scary ok, terus ingat ada ketumbuhan la, cancer dan macam2 lagi la. Alhamdulillah syukur saya response dengan ubat yang diberi jd Dr kategorikan migrain ni acute migrain maknanya migrain yang saya alami ni kena prevent bukan boleh dirawat lagi. Dr bekalkan ubat selama sebulan, hopefully migrain ni akan hilang dan tak datang lagi.

Apa rasa migrain owh bila dia attack fuh rasa nak hantuk kepala ni kat dinding, masa mula2 jumpa Dr tu dah macam org buta langsung tak boleh nampak cahaya tutup je mata, cakap pun tutup mata.

Kesimpulan yang Dr pakar punca migrain saya ialah STRESS tempat kerja and lifestyle. Memang pun kerja datang satu persatu non stop lepas tu my daughter yang no 2 tu tak dapat satu sekolah dengan kakak dia, then hari2 terpaksa hadapi jammed, hrmm maybe i take too serious all of this tu yang kena migrain tu. U all nak tau sekarang ni saya masak waktu weekend sahaja, weekdays makan luar sbb hari2 balik pukul 7 malam, sampai depan pagar je kepala dah ligat nak buat apa. Bila dah jadi mcmni timbul soalan bila nak jd org KAYA, tak yah kejekan huhuhu berangan lebih.

Alhamdulilllah sekarang saya beransur pulih berkat doa keluarga dan rakan2. Saya juga doakan korang sentiasa sihat ye.


1 comment:

Kaseh said...

lahaiii padanla lama tak nampak lynn.. ermm skang dah ok ke?