Thursday, January 6, 2011

Penutup 2010

Pada minggu2 terakhir 2010 saya dikejutkan dengan sesuatu yang tidak disangka. Saya disahkan oleh Doktor jangkitan kuman dekat kidney. Mula2 petang selasa rasa tak selesa ingatkan penat ke so tidur la jap untuk hilangkan rasa tak selesa. Masa maghrib tu perut macam memulas-mulas, tapi gagahkan jugak utk mandi n solat. Lepas solat terus baring ingatkan perut masuk angin tp bila tepuk2 perut tak de pulak, bila nak bangun terasa sakit sangat sebelah kanan, saya dah takut mana tau kena appendix, lps tu g toilet nak kencing tapi payahnye rasa sakit sangat, dalam hati sah kena kencing kotor. Husband ajak g klinik, terus la siap2 pegi, nak pergi klinik ni pun terbongkok-bongkok jalan sebab sakit sangat dekat sebelah kanan. Terharu dengan keprihatinan dari anak2, masing2 berebut untuk pimpin mama diorg yg dlm kesakitan ni.

Nasib baik orang tak ramai sampai je terus masuk dalam bilik doktor. Cerita serba sikit dgn doktor, doktor terus bagi jap, lepas tu check air kencing. tunggu dlm 5 minit doktor panggil semula. Dr cakap dlm kencing tu dah ada darah dan sel darah putih, lepas tu dr bagi ubat ktorg pun balik. Masuk dalam kereta masih rasa sakit suppose dah tak sakit sbb dah kena jap, sampai rumah makin bertambah sakit, saya suruh husband call clinic tanya kenapa rasa sakit lagi, Dr cakap kalau berterusan sakit kena pergi hospital untuk rawatan lebih lanjut.

Saya naik atas untuk lelapkan mata mana la tau hilang rasa sakit tu kan, tapi tak hilang jugak langsung tak boleh tidur menahan rasa sakit mencucuk-cucuk kat pinggang. Dalam pukul 1 pagi tu husband tengok saya dah lain dah terus dia ajak pegi hospital. angkut budak2 semua terus pergi An Nur. Cerita apa2 yang patut, Dr ketuk2 belakang pinggang saya, perghh sakit jgn ckp la, terus Dr kata ini bukan kencing kotor yang biasa ni dah berjangkit dekat kidney, terus Dr kata suruh warded, rezeki saya kut wad penuh hehehehe(takut sebenarnya, lg pun hal budak2 belum settle lg). Dr suruh pergi admitted kat hospital lain tapi saya tak nak, last2 Dr decide pasang alat yg nak msk air tu kat tangan dan dia suruh 3 hari berturut-turut datang hospital untuk ambil antibiotik. Alhamdulillah lepas Dr bagi antibiotik sakit kat pinggang tu beransur pulih. Tapi seksa ok bawak alat tu.

Saya berharap semoga tahun baru kami sekeluarga dikurniakan kesihatan yang baik, begitu jugak dengan korang jugak ye.



No comments: