Friday, October 23, 2009

Ziarah & Jalan2 cari makan

Pada Hari Isnin lepas bapa kepada bos aku telah meninggal dunia, so our section decide untuk ziarah pada hari selasa. Pagi Selasa tu terus pergi Temerloh dan dalam pukul 12 tghari camtu kami sampai, berbual-bual la kami dari ruang tamu bawa ke dapur, buruk perangai kan ha ha ha. Luas kawasan rumah tu dah lama tak jumpa kampung ni jakun sekejap. Dalam pukul 1 kami pun berangkat balik, masing2 da kelaparan salah sorang dari kami contact adik dia cari ikan patin (da nama bandar ikan patin kan) masak tempoyak yg sedap, da dapat cari tempat terus serbu kedai tu tapi bukan rezeki kami nasi dan ikan patin da habis sob sob sob. Selang satu kedai tu ada jugak jual ikan patin tempoyak so kitorg pun cuba lakan mana tau sedap he he he. Tapi percaya la memang sedap gilerrrrrrrrrrr. siapa duduk kat Temerloh tolong angkat tangan he he he.

tengok sign board pun da kecur air liur
sungai pahang

buah mangga ini baru putiknya ye belum masak lagi, so bygkan bila masak mcamana besarnya


ini la rumah keluarga bos aku luas giler beb, dekat belakang tu macam2 ada


tengok la pokok orked tu dapat snap dari jauh je

ni landmark yg pertama nk g makan ikan patin tu ada traffic light ambil kanan

ni landmark yg ke 2 jgn ty mcmana nk ke sini tapi you all jumpa terminal bas temerloh dulu belakang Masjid

ha tu kedai dia sebelah kedai jahit tp kena datang cepat sbb nnt abis

ini nama kedai makan tu

sila kan sila kan selain ikan patin tempoyak minuman special kat situ ais jagung syedappp


ini la pertama kali sejak aku hidup aku makan ikan patin. Kat KL susah nak jumpa kalau adapun hanyir kut. Aku rasa ada setengah2 orang je yang pandai masak ni, aku surrender ye tak reti ok kalo masak ikan2 mcm ni. So sapa yg mengidam boleh la ke sini.

No comments: