Tuesday, September 29, 2009

1Syawal

Setelah sebulan berpuasa tiba la hari yang diraikan, bagi kami sefamily sambutan sederhana je la tak la setiap kali raya semuanya tukar, semuanya untuk anak2. Lebih2 lagi tahun ni anak2 ku Irdina dan Dania berpuasa tahun ni jadi kami peruntukkan lebih untuk mereka. Alhamdulillah kakak dapat berpuasa penuh tahun ni dan si adik hanya 4 hari je tinggal but aku sangat kagum dengan dia sebab umur 5 tahun telah berpuasa. Yang kesiannya semua seluar dan baju dia longgar terpaksa la kami cari yang baru. So next year tak boleh beli baju dan seluar awal2 bayangkan kitorang lagi suka dukung dia dari Danish ha ha ha.

Pagi raya kali ni kami raikan di rumah kami di nNilai. Setelah bermaafan kami sekeluarga bergerak ke rumah pakcik husband di Bangi, rumah pakcik husband ni wajib sebab wife dia masak sedap2 especially sambal goreng dia memang meletup. Harap maaf gambar enggak ada sebab masing2 tengah layan tekak he he he, next kitorang berkonvoi ke rumah ketua kampung dan rumah tukang urut terus je ke rumah best friend arwah mak mertua last sekali ke rumah nenek saudara husband. Selepas zohor terus pergi Puchong rumah adik abah yang no 4, aku lak aku berjanji dengan mak berkumpul kat situ n lepas tu baru gerak ke Klang. Sampai dalam pukul 6 petang letih sangat. Mata ni asik nak tertutup je he he he maklum la bulan puasa pukul 2.30 pagi dah bangun terus sahur n gerak g kerja. Jom layan gambar

me n hubby
kami5 beradik dari kiri Pak Uda adik aku no 5, me, Pak ngah abang no 2 n Mak Usu tapi dalam gambar 4 org terlupa lak nak panggil Pak Lang he he he.

ha ni abang aku yang no 3 n mak aku, oh ye abang aku yang sulung telah meninggal dunia pada tahun 1999

satu2nya adik perempuan aku

with my cousin ina anak cu

my sis with isteri cu kitorang panggil cu pati mak kepada ina

with my cousin pika n kak long anak kepada cik napi adik abah no 4

with my parents

with my boy hrmm si kakak2 nya sibuk main

abah n emak

me n emak

me n abah

me with cik napi baru keluar hospital

abah dan cu piie adik abah yang bongsu








2 comments:

PuTeRi BoNgSu said...

wahhh first time dpt tgk muka adik badik danishumaira..

danishahumaira said...

ha itu ler adik beradik kitorang, aku langkah bendul sbb abg2 tak kawin lagi maklum la da gatal nak kawin hik hik hik