Friday, September 11, 2009

berbuka bersama family di klang lagi

Kali ni aku masak mee bandung entah apa meroyan nak sangat makan mee bandung sejak bulan lepas lagi tapi hari sabtu yang lepas baru terlaksana, cheeeeeeeewah ala2 ngidam gitu. At least tak de la bawak tekak je bila balik klang hu hu hu.

keledek yg telah diblend utk pekatkan kuah, tp disebabkan first time kuah ku agak cair sikit, mak n abah kata kuah dah sedap tp kurang pekat

bawang n udang kering yg telah di blend

daging yang direbus, air daging ni yang buat kuah sedap

tahu goreng utk hiasan

akak goreng sendiri ok bawang goreng apa org ckp handmade no ready made, senang je nk kasi rangup bawang tu dihiris lepastu gaul dgn tepung, lepas tu goreng mudah kan make sure api jgn besar sangat ye kang ireng he he he

ha ini la perencah nye, bukan senang tau nak dapat rempah ni kat sini, aku siap order dengan kawan sebab dia org Johor, so senang la, setakat ni aku dah try utk soto dan mee bandung ni rasanya memang sedap betul tak Yong he he he.

korang nak tau aku siap masak mee bandung pukul 12 tghari ha ha ha gila punya cepat, sebab aku target nak tidur sebelum drive ke Klang lepas asar. Disebabkan keletihan yang amat sangat gambar kuah yang dah siap masak tu tak sempat nak snap, jangan marah ek.


4 comments:

syariza09 said...

salam..sedapnya makan mee bandung. Mcm tu rupany nk pekatkan kuah. Slalunya saya guna prencah Maharani. Sedap sangat. Nk cari susah gak. Tp skrg ni dah senang sbb blh order. Kat blog saya ada saya add blog org yg jual perencah ni. Kalo nk order la

danishahumaira said...

tq shariza,

Ibuhani said...

oh....ni lah dia mee bandung yg msk pukul 12 tghri tu....

danishahumaira said...

ha tu la kak ani he he he, tp bengongnya bila dah siap lupa amik gambor