Friday, September 4, 2009

Ya ampunnnnnnnnnnnnnn

Kenapa ek, hu hu hu aku telah silap budget ler. Selalu tak maybe puasa kot ceh ceh ceh sesuka hati nak salahkan puasa tak baik tau. Macam ni ler hari selasa lepas aku masak sphagetti bolognese, aku mati2 ingat satu botol sederhana sos prego tu cukup untuk kami berlima makan aku budget 2 kali tambah, sekali bila dah siap ngam2 untuk sekali makan, huwargghhhhhhhhhhhhhhh, nasib baik aku ada goreng cendawan tepong kira penyelamat la kan. Kesian anak2 n suami ku, terkulat-kulat makan pulak tu tengah sedap2 makan ishh tak akan aku buat lagi la serius beb rasa bersalah sangat, itupun aku nyer portion kongsi dengan Danish.

sphagetti tengah rebus itu pun nak amik ker kih kih kih

x dapat kat kodainya hanya kat umah je dapat merasa perencah2 sebegitu banyak, aku letak chicken ball n frankfurter

nampak macam banyak

sekali ko bila transfer hanya bole muat corelle yang 3.2 liter je itupun tak penuh, hati dah tak sedap masa ni

nasib baik ada penyelamat cendawan goreng tepung

nota: jangan dibuat-buat lagi



10 comments:

Ibuhani said...

kn dah ckp....buka puasa x leh mkn tu.....x kenyang! Cam ne pun kena mkn nasi jugak masa buka puasa.....buatnye sahur x terjaga.....sian budak2....cam ne pun masak nsai n lauk gak eh....hehehe

syariza09 said...

cam ne buat tu? kasi resipi leh?

Unknown said...

kalu dlm gambar pun dah terliur gitu , inikan pula depan mata , mak ai , memang tak cukup

Kaseh said...

tak cukup tu satu hal..tapi rasanya pasal sedap sgt kot.. tu yg cepat je abeh..hehhe

n.O.L.i.e said...

tah tah... org yg masak tu rasa dulu kot... kot la rasa hujung lidah. dia rasa 1 pinggan.. tu yg x cukup... hehehe... (pinjan en arip cctv pasang dapo umah lin.. ekekekke..)

danishahumaira said...

kak ani tu la saya gigihkan diri utk tidak lena tidur demi anak2 esoknya saya bangun goreng drummet n masak sardin

syariza nnt sy blogkan ye senang je

kak ummi he he he

kaseh anak2 saya memang peminat setia sphagetti kat rumah sentiasa ada stock tu la confident gila cukup ha sekali amik ko ha ha ha

danishahumaira said...

oit noli tak rasa langsung ler ha ha ha byk ko nyer cctv

PuTeRi BoNgSu said...

Tgk pon dah sedap. apalagi bilan dah ngap.
puan danishahumaira...anak2 ko tu dah bsr2. dah bselera nk mkn. yg ko masak ciputtt jew apasal. kan dah x cukup...hahaha

- mrs. nur - said...

huhu..
nmpk spagetti tu..

ingt sok lusa pn nk masak la spagetti..bhn2 pn dh ckup..

err..kak, nk tny, klu gune cndawan butg dlm tin, ok ke?

danishahumaira said...

aisyahumaira, cendawan butang sedap jugak tp nk sedap awak beli yg fresh punya lagi sedap, cari jerk kat pasaraya mesti ada