Thursday, June 18, 2009

Aunty, oh Aunty nak mengadu ni

Aunty, lately ni saya asik demam je, kenapa ek aunty, mama saya risau betul bila saya demam, sebab takut kena sawan macam bulan lepas. Tengahmalam semalam mama n papa saya terus bawak saya pegi klinik, badan saya panas sangat, bibir saya dah merah macam pakai lipstick, bila Dr cek 39.7 aunty, panaskan, saya tengok mama saya mengalir airmata entah apa la difikirkan aunty. Aunty doakan Danish sihat ye, semalam Dr bagi ubat punggung dan antibiotik, pagi ni panas tu dah kurang, mintak2 tak de apa2 ye aunty doakan yang terbaik untuk Danish ye aunty. tq

nota: nasib baik papa dah balik semalam, kalau tak mesti mama kelam kabut, agak2nya nak kena sunat ke saya aunty.

ni rupa saya sebelum demam, saya ceriakan aunty, tu yang mama sedih bila saya demam, mama cakap kakak2 saya tak macam saya jarang diorang kena demam aunty
ni saya tak larat aunty saya balik nursery mama rasa badan saya dah panas, mama terus bagi ubat, saya nak main pun tak best
ni malam tadi aunty on the way pegi klinik, saya merengek je badan saya panas sangat, mama takut cik asthma serang saya aunty, sebab saya ni kalau demam semua benda datang siankan saya aunty.

7 comments:

PuTeRi BoNgSu said...

aku pun perasan yg danish kerap sgt demam. kesian ko...
sabar yer. nk jadi ibu mithali mmg cmtu. hehehe

Ibuhani said...

slalu bg minum air bali-masak tanpa gula utk sejukkan badan. Org kata susu pun ade yg jenis panaskan badan...cuba tanya pendpt doktor susu yg Danish minum.....budak tgh membesar mmg cam tu.......proses membesar x sama antara anak2 kita yg lain....byk berdoa ye...

danishahumaira said...

to pu3 n ibuhani tq ye

mawar said...

org ckp la kan..budak lelaki ni kalau kulit dia putih mmg camtu..antibodi x kuat cam budak lelaki yg kulitnya sawo matang tu...Aqil pun camtu..selalu demam..

danishahumaira said...

betul la kak aida

ummumishkah said...

moga cepat sembuh.. bagi pure vit C cam limau elok gak utk kanak2.. :)

danishahumaira said...

tq ummumishkah, insyaallah saya cuba utk ikut nasihat dr semua sahabat. tq kerana prihatin