Friday, June 12, 2009

Percutian yang tidak di rancang

Memandangkan minggu ke dua adik aku tak dapat jaga anak2ku ini maka aku dan suamiku mengambil cuti gilir2 Isnin-Selasa suamiku cuti, dan 3 hari selanjutnya aku ler yg jaga(mcm tak adil jek hu hu hu). Hari Selasa malam my hubby kena outstation kat ipoh sampai khamis, aku dah plan nak tengok wayang dgn anak2 semasa dia tak de, dah siap booking dah(sorry ye TGV, bukan sengaja pun).

Entah macamana masa siap2 lepas solat maghrib dan nak menghantar suamiku ke ofis, terlintas kat kepala aku yang bergeliga ni, alang2 aku cuti baik kitorang ikut dia outstation, so aku pun dengan lemah lembut nye "abang boleh tak kitorang ikut, boringla tak ada abang(memang pun), masa ni kereta dah start pintu pagar dah terbukak tinggal nak drive pegi ngantor je ni, pastu my hubby pun jawab ler "aah ek, betul jugak tu(dlm ati suka proposal dah diterima) tapi(ada tapi k) abang kena call bos dulu boleh bwk kete @ tidak(sbb diorang dah booking kenderaan sykt-nak ty samada bole claim @ tidak la kan, kalau bwk kete sendiri walaupun dgn jawatan dia layak bwk kete sendiri kalo g outstation). Malam tu nasib ku memang baik la bos laki aku izinkan yippiiiiiiiii, terus packing semua baju(keje gila kan), so kitorang berangkat ke Ipoh pukul 9.30 malam pada asalnya diorang nak bertolak pukul 8 mlm, x pe la janji we alls dapat ikut weeeeeeeeeeeeeeehoooooooooooooooooooo.

tengah layan blog n ym masa ni, maklum ler ikut orang kerja bukan org bercuti lagi pun nk jalan sendiri tak reti, nak tak nak tunggu la orang itu habis kerja

ermm tengok la tu diorang pun nak joint gak
dengan dulang pun jadi la, ni kes dah boring tahap gaban la ni

gaduh sudah main sudah last2 zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz, tu la korang nak ikut sangat

nota: seronok sebab duduk dalam aircond yg memang sejuk tanpa tutup walau sesaat pun dan tak payah fikir pasal bil elektrik hu hu hu. oops lupa lak nama hotel aku duduk ni Hotel Ipoh City ada wifi k,



No comments: