Tuesday, June 23, 2009

Menu hari ahad yg lepas

Memandangkan my hubby takde so saya masak paling simple, anak2 pun tak de mood nak makan Papa diorang tak de kan. Boringnya bila suami tak ada, sebab apa tau kalau dia ada boleh la pot pet pot pet dengan dia, ini nak pot pet pot pet dengan budak2 ni bukan diorang faham pun baik diorang layan tv dari layan mama dia. nak tau masak apa hari tu, mula-mula call mak dulu

emak: ko masak apa hari ni
saya: entah la mak tak tau nak masak apa, tak de idea, eddy tak de
emak: ala ko masak je tumis air kentang, pastu buat sambal

ermm betul jugak cakap mak tu kalau korang nak tau tumis air kentang tu apa sup kentang campur suhun + tahu kering, sebenarnya bahan tak cukup, patutnya ada kincam dan cendawan yang hitam tu. So saya pun mulakan operasi masak memasak. Lepas tu fikir sambal apa ek nak masak, teringat ikan bilis hubby saya baru beli dekat Lumut, so terus la buat sambal kering ikan bilis goreng, sambal ikan bilis ni sedap gak kalau makan dengan roti, itu je la menu hari ahad lepas, simple kan makan dengan nasi yang panas2 hu hu hu hilang diet saya.

sup tumis air kentang, sedap juga dimakan dengan sambal belacan dan ikan masin fuhhhhhh


sambal kering ikan bilis goreng

2 comments:

PuTeRi BoNgSu said...

nk tnya kincam tu apa. hahaha

danishahumaira said...

aku nak jelaskan pun camner ek, nnt aku jumpa aku amik gambar, aku tunjuk ek